Fineste Bilbohunden er barbert


Han er den aller fiiiineste hunden, vår fine Bilbo! Han ser nok ikke ut som en Wheaten terrier, men jeg kan love at han ikke lider selvom. :) Han er en utrolig varm hund med masse våteksem, så derfor barberer vi ham heeelt ned nå i juni hvert år. Litt flaut de første dagene, også er alt glemt og han blir tøffe Bilbo igjen. Pesingen blir borte en måneds tid, og mor får børstefri en stakket stund. En vinn vinn greie her hos oss, selv om jeg kan love at wheatenklipperen (som sikkert ønsker å forbli anonym) mener det er skrekkelig feil denne shavingen :) Frisyre og form er viktig for mange hundefolk... ikke meg :)

Han er mye halt (er en gammel mann på 12 år), sånn ca 50/50 halt og ikke :(
Og når han ikke er halt, ja så nyyyter vi korte turer alle fire. Nå som alle avslutninger og junikaos er over setter den rolige sommern inn.

Turer i skogen, mye kløing bak øra og oppå rumpa, bading på stranda, soving i gresset, godt plasserte og veloverveide markeringer og ingen stressede voksne som maser hit og dit. Deilig hundesommer venter for Bilbo og hans tobente!



Bare sånn for the record.... Slik skulle han ha sett ut som en korrekt Irish Softcoated Wheaten Terrier (Amerikansk pels)


Kommentarer

Mari sa…
Ser ut som en fornøyd herremann det der :) Er ikke bare bare å være firbeint nå i varmen. Synes sveisen blei bra jeg, men nå har jeg ikke peiling på frisyrer heller dah B)
Lin sa…
Han er ganske så fornøyd ja! :)
Han er som sagt veeeldig tykkpelset og varm, så kort er stas! :)