Solkrem i sommer

Jeg har i mange år hatt hudproblemer. Så når jeg nå ser en stand med hudfolk rusler jeg av gammel vane bort og ber om råd, selv om jeg vel har fått bukt med problemet med Dermalogica. De siste årene har jeg som regel bedt om råd rund "fine linjer". Svaret er alltid det samme... ansiktskrem med faktor alle dager med utetid.
Og jeg som liksom ikke liker solkrem... på tross av min lyyyyse hud og laang erfaring med solbrenthet!
Noen lærer aldri! :)


Men NÅ er jeg altså igang med solkrem jeg og! Regimet er langt og vondt... og dyrt og slik:

Faktor 50 Når jeg allerede er solbrent. kremt...
Da bruker jeg trygge Kiehls SPF 50.
Kjøpt på Liberty i London. Det er tynt med Kiehl's produkter både i Norge og på nett :(

Faktor 15 Skuldre, bryst og ansikt

Jeg har fått høre at lærhud på bryst kan begrenses og utsettes noe ved å bruke faktor på brystet, og heller bruke solpudder eller bronzer.
På ansiktet bruker jeg Murads oljefrie dagkrem med SPF 15.
På brystet og skuldre bruker jeg Biotherm (som er mitt favorittsolkremmerke) SPF 15.

Faktor 6 på armer og ben
Ja jeg kan ikke noe for det! Det er så digg å være brun og fin på armer og ben, og de tåler en trøkk... så da bruker jeg faktisk en olje her. Neida ikke en slik dum stekeolje med kokosduft som våre foreldre stekte i på 70-tallet, men en god snill og beskyttende en som har masse fuktighet fra Biotherm!

Som aftersun liker jeg godt Dr. Hauchka sin aftersun eller Kiehls lightweight corps.

Den første gangen jeg besilte Murad sin ansiktskrem fikk jeg på kjøpet en spesiell bronzer med SPF 15. Jeg gjorde MANGE feil med denne før jeg lærte at bare pittelitt skal blandes ut i en vanlig bodylotion for instant farge og flott diskret glow. Den farger litt av på lyst tøy, men jeg bruker den greit med litt mørkt tøy, også er den en lifesaver nå om våren når fargen på føttene ikke er på plass, men sandaler er... :)

Jada litt crazy er vel alt dette... legger du sammen blir jo dette en anseelig sum penger. Jeg kjøpte alt dette for ett år siden og foruten ansiktskremen fra Murad har jeg alt igjen så det holder i år også.

Happy tanning!

Kommentarer