Ferdig med manual 3 hagedesign studier... nå innlevering


Gosh, ja så var jeg her.... grunnen til at bok 3 har tatt såååå lang tid, er nettopp dette med denne oppgaven. Som du ser over... jeg skal ta en "gammel eksamen" fra RHS (samme sort som jeg skal ta når jeg er ferdig med manual 6), lage planteportfolio (faktaark pr plante x 10, ikke elektronisk) samt levere inn min skisseblokk som skal inneholde mer enn 20 tegninger jeg selv har tegnet på frihånd. Foreløpig er det 5 der.

Målet er å ta litt tidlig kvelden fra jobben en dag også stikke opp i botanisk hage og tegne litt der. Trær uten løv, det nye drivhuset (er en modell der er det ikke?) og kanskje noen liljeblader i Victoriahuset. Jeg sliter skikkelig med perspektiv, så dette drivhuset blir en spennende utfordring. Må nok ha med viskelær :)

Så for at innleveringen av denne oppgaven ikke skal skli helt ut tidsmessig, bør jeg sikkert sette en tidsfrist for meg selv. Dette studiet er jo åpent rent tidsmessig, så da tar ting lett laaang tid...
Skal vi se....
27. februar - Testpaper 1
13. mars - Testpaper 2 og 10 nye skisser
20. mars - Alt ferdig til å sende
21. mars - finne en kurer jeg kan sende med. Skolen sier IKKE bruk vanlig postforsendelser. Dette blir jo som du sikkert forstår veldig dyrebar last... :)
Og siden jeg jobber med elæring rister jeg litt oppgitt på hodet over hvor papirfokusert dette studiet er. Men jeg har jo lært det etter 4 måneder i bransjen, at skoler hele verden over ligger 10 år bak alt annet. Feks vanlige hjem, arbeidsplasser osv.


Det er flere av dere som har spurt om å få låne bøkene mine, og det kan dere! MEN... forløpig henvises det konstant frem og tilbake mellom bøkene, prøver er i manual 1 og deler i manual 2. Så foreløpig er det ikke mulig å få til noe utlåning.
Smør dere med tolmodighet, så om et års tid... DA kan dere få låne!

.

Kommentarer

Mari Anne sa…
Så flink du er. Det å sette grenser for seg selv er ikke lett. Skal du presse planter, eller får du bruke bilder? Tegningene er det som skremmer meg mest.
Kjempeimponert! Sikkert lurt å ha en detaljert plan. Kan du ikke sende med f eks FedEx? Jeg bruker et annet firma, som er ganske dyre og spesialiserte på biologisk materiale, men så frakter jeg en del fryste prøver (og veldig viktige!)over landegrensene.
Lin sa…
Maria Anne: Jeg kan i stor grad velge selv hvordan jeg bygger opp. Både bilder og pressede blomster er lov. Tegningen er superskummel, men jeg har funnet noen fine blogger jeg skal dele med deg snart! :) Må bare samle alle bokmerkene hjemme og på jobb.

Grethe: Takk for tips, da sjekker jeg FedEx!