Dag 3 Englandstur

GeoTagged, [N51.20523, E0.45418]

Vi sto opp tidlig og så den overskyede himmelen og tenkte .... Ja ja godt å slippe ekstremvarmen, men synes alikevel det var fint når solen tittet frem innen vi rakk å pusse tenner.

Frokosten var rett og slett elendig, så vi satt ikke lenge, vi pakket og kom oss ut.

Det regnet litt i natt så riktig friskt og fint var det.
Vi ruslet nedover mot byen for å forsøke å finne matpakke og lass av vann. En ting vi har lært er veeeldig viktig. :)
Rett før vi kom til togstasjonen så vi et marked!! Et sånnt fyll bilenmedtingduikketrengerlenger type marked. Der står de med gamle vaklende campingbord og selger gamle og nye ting. Jeg så ett lass stiklinger og frøplanter, masse gamle lap tops, gamle vaser, bøker, høytrykkspylere og forbausende mange malerier. Det meste kostet rundt en pund. Jeg var sist på slikt marked i tenårene og gjorde flere varp da, og det var litt tungt å ikke handle masse denne gangen og :) sekken er allerede full, sånn er det bare!
Vi fant en sånn matvogn og fikk handlet litt niste og vann.

Vi ruslet i retning North Downs Way igjen og raskeste vei er gjennom Denbies Wine estate ;) vi ruslet innom og smakte litt hvitviner og rose. De kommer seg de kommer seg. Surrey gold har jeg smakt før og liker den godt, men de har også tørrere viner. Vi smakte den musserende rosé og den var helt forferdelig sur!
Vi puslet innom the Farm shop der vi smakte på pølser, kjeks og kaker (Cake tasting er knall). Igjen tricky å gå uten å handle fra The Kitchen garden shop!
Der solgte de også vinplanter!

Vi satt nesen ppover trailen som slynger seg elegant oppover. Det er noe med formen på stier som kan gjøres veldig elegant. Bilder kommer!!

Dagens rute var mye enklere og koseligere enn den i går. Vi var suupervarme da vi tilfeldigvis dumpet over en isbil på vakre Ranmore Common. Deeet var godt, både is og hvil i gresset!

Stien passerte lass på lass med Bluebells og jeg fikk knapt sukket og fullrost den ene engen før en ennå vakrere comes along :)

Vi ankom Shere i sju tiden på kvelden med flere navngitte vannblemmer (Lillefrikk og Bertil) og så slitne at vi knapt hang sammen. Må vel innrømme at jeg er den absolutt mest slitne og ikke minst støle.
Chris og Jill på vårt faste BnB Rookery Nook var perfekte verter for en sliten gjeng og viste oss opp til det store fine rommet Downs View. Nesten vanskelig å ikke hoppe opp i de silkemyke dynene med en gang. Hva Jill gjør med sengetøyet vet jeg ikke, men det lukter nydelig og er såå glatt og mykt!

Vi hev innpå en middag på pubben The White horse og en pint på nabopubben William Bray, før vi nesten løp tilbake og i seng.