Dag 4 Englandstur

I morges ble vi vekket av fugler som matet sine barn rett over vinduet på rommet vårt!
I knallform etter å ha sovet i nyydelig uteluftet sengetøy og deilige puter satte vi nesen for spisestuen. Der ventet Jill med perfelt engelsk frokost, te og fruktsalat. Nam nam nam! Helt klart den beste frokosten!
Som vanlig nitrist å forlate Shere og våre utrolig snille verter. Og det gjør litt vondt hver gang. Selv Jacob ville bli igjen!

Med sekken fyllt av Jills niste satte vi nesen mot Guildford... Hovedstaden i Surrey.
Vi ruslet innom Silent Pool kjøpte is, og opp til Newlands Corner og kjøpte kake og kaffe, og videre til St. Marthas Church. Kirken ligger høyt oppe på en topp, og om man kommer den veien vi gikk så er det en skikkelig klatring. Pulsklokka tippet 87% rett før toppen. Kalkbunnen var byttet ut med dyp tung rød sand kledd med bartrær. Veldig nytt for oss. :)
Vel oppe hørte vi litt sang fra en kort gudstjeneste mens vi spiste gode nisten vår.
Så bar det nedover hele veien ned i bunnen til Guildford. Ikke like bratt og langt den veien, så omdu som så maange andre vil gifte deg i denne kirken... så ville vi anbefale å gå opp via Guildford!

Det er pussig hvor mye lettere kilometerne flyr nå dag 3 og 4. Blir lettere for hver dag!!

I Guildford sjekket bi inn på Angel Hotel Posting house and Livery. Og det var som å komme inn i dormen til Harry Potter. Mørkt treværk, dyp røde tapeter, store dyper sofaer, trapper og lysekroner. Flott og genuint uten å bli posht og pompøst.

Etter nok en deilig middag på Jamies Italian (my favorite) gikk vi på kino og så filmen Thor (action fantasy) og da var magien brutt for å si det mildt.
Hard action og dreping i filmen og søppel i gatene + fulle folk i Guildford står i stooor kontrast til turen vi nettopp har gjennomført.

Men sånn er det vel. Man må til bake til hverdagen, ferier varer ikke evig. Så da er det bare å brette opp armene og sette ut albuene og sette nesa mot hverdagen!

Tuuusen takk fiiine Surrey for en nydelig ferie!!

Anonym sa…
Og takk til deg for den fine beretningen. Jeg hhar fulgt dere på veien. :)
Slik du beskriver Surrey tenker jeg: den som kunne leve slik! ..sukk..
Lin sa…
smgj :) så koselig. Det føltes veldig fint å skrive ned hver dag litt i detalj og gå igjennom bildene. Man blir liksom tvunget til å tenke igjennom hva som var bra, og hva som bare var ok. Noe som jo gjør dagen etter litt lettere å planlegge.

Mariaflyflyfly:
Jeg så Chris og Jill ble intervjuet ett eller annet sted, og de sa der at å bo i Shere, var som å bo i en ferie. :)
Jeg hadde flyttet any day bare Pål og jacob hadde blitt med! Tror kanskje å drive et lite BnB hadde vært noe for meg. :)