Hagesakser klar for høstonna

Jepp, mine 5 sakser ligger nå spent i boden og venter på onna. De er blanke, skarpe og rustløse!
Rustfri ville være å dra den litt langt :)

Jeg har altså gått over dem med swint og glovarmt vann.
Dette er billige sakser som ellers hadde havnet i søpla. Vet ikke om jeg hadde turt å gi dyre flotte sakser slik røff behandling. Jeg tror ikke de blir noe særlig motstandsdyktig mot noe etter en slik rundt med swint og senere slipestål. Slipestålet mitt er en slik rund stav med treskaft som jeg bruker på kjøkkenet. :)

De blir så fiiiine og farlig skarpe!

Denne holdt på å gå på søpla, men er nå virkelig brukbar!

Pussig hvordan de fleste saksene mine er rosa når de egentlig var røde ved innkjøp :)

Ikke helt ny akkurat, men veldig skarp og fri for rust og andre basselusker!

Se mer shine verktøytips her >

.

Kommentarer

Inger Marie sa…
Ja,vedlikehold av redskapen min er jeg ikke så flink til...men har bestemt meg for å gjøre en innsats denne høsten:)
Hyggelig blogg du har:))
Takk for tips, nå gjenstår det bare å følge de.