Lager mat fra kjøkkenhagen

Og jeg høster og høster og lager de deiligste ting!

Deilige rødbeter! 


Vet ikke hva disse heter på Norsk, men heter iallefall Runner beans på pakken!

Jeg har også fortsatt ganske mye Bondebønner (ligger under i dette bildet, de korte)



Feite gulerøtter og slanke pastinakker


Kortreist juice med blant annet hjemmelagede rødbeter og gulrøtter, eplene fra Bestefarhagen og Ingefær og sitron laaaangreistfra!

Hjemmelaget Ketchup etter Jamie Oliver oppskrift

Rødbetsuppe med Feta


Grønnsaksuppe med bønner, pastinakk, rødløk (fra Ramme) og gulerøtter + buljong og Kesam :)
Litt stringy men ellers knall!

Kommentarer

Turid sa…
Så masse lekre grønnsaker, får vann i munnen :) Det er ei fantastisk tid for ivrige grønnsaksdyrkere dette. Har du postet noen oppskrifter på smootier og den rødbetesuppa tidligere? Hinte hinte, det så skikkelig ut som mat for mons. Ser ut som maten ligger tett opptil min matguru Berit Nordstrand, ei flott dame med mye lurt å si om mat.
Wow - dette var fine grønnsaker og produkter. Jeg må forsøke å lete opp rødbetene mine under blomkarsen i morgen. Da skal jeg ta meg selv i nakken å komme meg ut i hagen før mørket senker seg...


Lin sa…
Oppskrifter er på vei!
:)
Inger Marie sa…
Så mye fint du høster!
De lange Runner beans heter stangbønner eller prydstangbønner på norsk.Jeg har prøvd de for første gang iår..og for en flott opplevelse!
Nydelige bønner..garantert med neste år også:))