Min nye favoritt-te


Jeg har en tid drukket Yerba mate te for å få fart på min trege mage. Og nå ville jeg teste en ny smak. Jeg var ganske nervøs da den heter Chocolatte... og jeg som ikke er noe glad i kakao en gang.
Også smaker den ikke sjokolade. Den smaker nydelig krydret te.

En slags Chai tar med Rooibos på julefest med en dyp ettersmak med et hint av sjokolade.
Men ikke sånn at det stikker seg ut, bare sånn at det gjør smaken mer dyp og fyldig.
Dette er faktisk den aller beste teen jeg noen gang har smakt! Den heter altså Guayakí yerba mate chocolatte.

Jeg satte min teglade kollega Anne på saken og hun også kunne bekrefte at denne teen er veldig god. Hun mente og at den var litt mektig. Og det stemmer vel med det at den demper snopsuget litt.

På den norske nettbutikken Yerbamate.no koster denne teen 59,- så ikke stort mer enn de billigste butikkene i USA. Også kan man jo handle for mer enn 200,- uten den dumme tollen!

Ny favoritt på jobben hver morgen!


Kommentarer