Også plutselig så var det over!


Jeg ble for en måned siden utfordret til å utføre en 30 dagers Yoga utfordring. Altså 30 dager, litt yoga hver dag. For endel år tilbake trente jeg Yoga aktivt i en 2 års periode. Ble aldri veldig myk og fleksibel, men iallefall strammere og sterkere.
Jeg har alltid synes det er veldig stas, så da var det ikke så mye å tenke på. Bare hoppe i det!

Så sagt så gjort. Hver dag før jobb (på kveld i helger) har jeg klatret trøtt opp på matta i kjelleren foran TVen med Youtube på. En ganske så enestående måte å våkne på!

Programmet jeg har fulgt heter 30 days of Yoga with Adrienne. Ei morsom skuespillerjente fra Austin Texas. Hun har en perfekt blanding av masse humør, seriøs, useriøs og masse energi. Dette høres kanskje litt slitsomt ut, men det er det ikke. Det er bare knall!

Det er en ny Youtube film hver dag og det er helt gratis.
Timene er 10-40 minutter lange og avrundes med en deilig rolig dyp hvile. Sååå digg. Den ene dagen er det kanskje magen som er i fokus og dagen etter strekkes magen. Bygget perfekt opp. Det er ikke første gangen denne jenta har slike programmer, så dette er fool proof.

De siste årene har ryggen min blitt mer og mer sint av luking. Jeg er ofte kjempestøl og stiv i ryggen og hoftene langt uti uken etter en hagehelg. Dette er nå blitt meget bedre. Det er lettere å komme ned, jeg har muskler til å holde ryggene rettere selv med baken i været og jeg føler at jeg ikke blir så stiv etterpå.

I dag var det altså dag 30 og jeg sitter skremt tilbake og lurer på hva som skjer nå. Hva skal jeg gjøre nå? Den rake ryggen, gode holdningen, knyte sko med nesa i knærne, gooood søvn, knallstart på dagen og alle de mange andre bivirkningene av Yogaen. Er jeg villig til å gi det fra meg?
Nå skal jeg ta noen dager fri, også er det nok tilbake opp på hesten og begynne igjen på dag 1. :)

Jeg har gjort Yoga på hotell, på hytta, på brygga, på terassen, i kjellern, på kjøkkenet og i stua og kommer til å savne det veldig veldig!

Her begynte jeg:


Dag 1

Kommentarer