Resultater fra årets Champagnetest avholdt Nyttårsaften

La det først være klinkende klart! Jeg er ingen vinkjenner. Jeg er glad i vin, liker blindtester, men kompetansen stopper der.

Testen er en blindtest bestående av 4 Champagner og 1 Cremant de Bourgogne (en musserende med lignende produksjonskrav som Champagne, men fra Bourgogne distriktet)

Vi hopper rett til resultatlisten:
1. plass: Houblin Crémant de Bourgogne Brut 99 poeng
2. plass: Nicolas Fuillatte brut 94 poeng
3. plass: Jacquart Extra brut 90 poeng
4. plass: Laurent Perrier brut 86 poeng
5. plass: Louis Roederer brut 79 poeng

Se bildet, vinneren fra venstre:
Du kan lese en anmeldelse av vinneren her>

Jeg er ikke veldig lykkelig over at disse musserende går hen og vinner år etter år. :)

Personlig hadde jeg en helt annen plassering. For egen del og som en huskeliste noterer jeg følgende:
Lins resultater og notater:
1. plass: Laurent Perrier brut
Absolutt best synes jeg. Passe balanse mellom tørr og søt! Får plutselig lyst på mer og mer ...

2. plass: Cremant de Bourgogne brut
Litt for mye kullsyre, freser i munnen, tørr

3. plass: Jacquart Extra brut
Denne var utrolig tørr, nesten sur

4. plass: Nicolas Fuillatte brut
Bringebær i ettersmak, litt tynn på smak, tørr

5. plass: Louis Roederer brut
Denne smakte vitaminpille????

Vil du se fjorårets resultater?

Ellers litt bilder fra bord og pynt, temaet ble skog:




Alle bilder i denne posten er tatt av: Eirik Jacobsen

Kommentarer