Best lest - juletretips, søt klokke, nytt bad, gløgg og Monty Don

Jeg leser MYE blogginnlegg og nyheter på nett... her er noe av det beste fra sist uke!



YESS! MONTY DON TILBAKE
Monty Don er en lun fin fyr som jobber som hageprogramleder på BBC. Han har vært fraværende i lang tid på grunn av et slag, men nå er han tilbake! Det er stas!!!
Les mer om Monty Don´s comback her >



TIDEN FLYR
Christine har kjøpt en utrolig søt og morsom klokke. Det er nok en stund siden, men den er så søt, så jeg måtte tilbake å se litt mer på den.
Se innlegget om klokken her >



TIPS PÅ RADIO OM JULETRÆR
Jeg følger nøye med på alt den dyktige hagedesigneren Chris Beardshaw driver med, og etter lang tørke var det stas å se at han igjen opptrer litt på BBC.

Her er et intervju i Radio 4 fra forrige uke der har snakker litt om Juletrær, frost og orkideer.
Om du spoler til minutt 9,22 får du den første biten, og etter det, hopp frem til 41,50 ut i programmet så får du bit to. Bare to korte klipp, men alikevel storveis! Om du også vil vite mer om den mye omtalte IKEA boken kan du høre hele timen :)
Hør intervjuet her >



NYTT VASKEROM
Ganske ofte drømmer jeg om et vaskerom, eller å forbedre vaskekroken på badet.
Hvit stil er en interiørblogg jeg har fulgt over ett års tid, og jeg liker den veldig godt. Mange slike Før og Etter poster. Nå er det imidlertidig blitt enormt mye reklame :(
Se bra post om vaskerom her >



RETT I KROPPEN
Innimellom koser jeg meg med D2 (fredagsbilaget med DN) i helgene, og denne helgen ble jeg sittende i flere timer å lese om hvordan forskere mener at kremer, balsam, makeup og ikke minst deo påvirker meg, hormonene mine, men også fisk i havet... Artikkelen ligger selvsagt ikke ute *grrrr*, men mange har som meg blitt fasinert av artikkelen og blogget om det etterpå :)
Les Tuva sitt innlegg om artikkelen og giftstoffer i hudpleie her >



JUL I ETT GLASS - MULLED WINE
Nordmenn og svensker har gløgg, tyskere har glühwein og britene har mulled wine. Alle har de mer eller mindre vin og diverse krydder med noen varianter.
Denne oppskriften til Jamie Oliver ble nyss kåret som en av de beste Mulled Wine oppskriftene around. Så den tenkte jeg å teste denne uken, kanskje til helgen :)
Les Jamies sin Mulled Wine oppskrift her >



SUNDT LUEHÅR
Jeg har skikkelig slitent hår om dagen. Jeg merker stor forskjell når jeg går med lue. Håret holder litt spenst og glans, mens om jeg går uten, går det skikkelig skeis. Sinna hår! Blir jo ikke så lettstelt med lue dah. Så da er dyre råd gode, og jeg har funnet en liten guide. Mye av dette vet vi vel fra før, men greit å bli minnet på i disse luetider.
Les Eurowomans 8 nemme tips til sundt hår her >



SÅ EN LITTEN MORSOM EN TIL SIST
Skal skal ikke akseptere foreldrene dine som venner på Facebook?
Jeg tenker at denne også kan gjelder for sjefer :)
Les flytskjema for hjelp her >

Kommentarer