Prøvetur med full oppakking

Ankomst Ski!
Puh... sliiten nå!
Vi har gått til Ski (bare 5 km) med full oppakking. Sekken veide rett i underkant av 8 kg.
Den satt godt, men bør nok senkes litt til, den bør nok hvile litt mer på skuldrene enn den gjør nå.
Også tror jeg hoftebeltet sitter litt lavt eller høyt eller noe, for når jeg går så vipper sekken fra side til side... Ikke så mye at det er irriterende, men føles litt bortkastet.

Vi skal altså på Englandstur om noen uker, og der skal vi gå fra BnB til BnB, pub til pub, village til village langs den fine North Downs way. Vi drar over alle sammen (bortsett fra Bilbo dah) og skal gå 4-5 dager. Siden vi aldri har gått slike fotturer med sekk før synes vi det er greit å øve litt. Så de neste ukene blir det mye gåing, noen dager før jobb, noen dager etter jobb og noen dager med sekk og noen uten både gåing og sekk :)

Vi lærte mye i dag.
Lyse bukser ikke er noe lurt. Jeg har ikke tenkt å ha med mange bukser, så de få som blir utvalgt må nok være av en mørk farge. Men må jo ha noe til pubben på kvelden og, kanskje en litten kjole og lette ballerinasko.
Skitten våt bukse, men tørre sko!

Løpeskoene mine fungerte som vanlig utmerket, og jeg ble ikke våt selv om mye av turen gikk i slush. Jeg skal jo også ha med fjellstøvlene mine bortover, så de får jeg gå i neste gang.

Vi må handle inn sitteunderlag, for de vi har er altfor store (rein-skinn-lapper) og veier for mye.
Vindjakka funker superbra!
Jacob har ikke regnbukse, og vi må kjøpe inn gnagsårplaster og stift.
Vi må også se å få bestilt kart!

Alle erfaringer med fotturer med sekk mottas med stooor takk :)

Etter middagsslarving nå i kveld har vi kommet frem til at dagsrutene våre bør være 10 miles / 16 km maks. At det er øvre grense liksom. Dvs tre av de vi gikk i dag pr dag.
Man skal jo kose seg også!

Kommentarer