stiklinger på stiklinger fra Plantasjen

Ja så har jeg endelig fått handlet inn stiklinger fra Plantasjen slik jeg pleier.
Hvert år stormer jeg avgårde og gleder meg, og i år som alltid blir jeg litt skuffet over utvalget. Også kostet de 20,- stykket, jeg som trodde det var 10,-
Så da klarte jeg meg med 2 stykk. En soløye (damen i kassen kaldte dem for det) og en rosa Bacopa. Jeg tok så stiklinger av stiklingene igjen. Det pleier jeg alltid. Så 2 siklinger til totalt 40,- fikk jeg en liten gjeng med potter på planterommet :)
7 ekstra potter kom ut av de to små pottene, et varp for 40 spenn! :)
Bacopa Great Purple og Sanvitalia aztekengold



Jeg plukket av endel av blomstene for å ikke gi for mye jobb for den rotløse stengelen, og de passer perfekt oppi årets  første flyteblomstbolle! 

Kommentarer

Bille sa…
Hei, det var lurt å dele dem opp! Blir det noe særlig svinn når du gjør det på den måten? Vanlig Sanvitalia heter Solknapp på norsk, tror også din Azteken gold kalles det. De er alle flotte for oss som liker gult :-) Jeg skal så en av sortene, Sanvitalia procumbens, for første gang.
Mari Anne sa…
Stiklingene hos plantasjen begynner å bli dyre synes jeg. Greit nok at man kan ta nye stiklinger av dem, men likevel.
De har hatt akkurat samme utvalg og pris i tre år nå. Nøyaktig.
Det er jo forøvrig litt drøyt å kalle det stiklinger da, det er jo fult rota småplanter dette. Men dyre er de nå uansett da.

Jeg har også kjøpt noen for å stikle flere :)