Best lest: Downton Abbey, Hageengelsk og sommerfugler, osv



Downton Abbey, Krig og elende i seks sesonger!
Jeg gleder meg sååå veldig til serien kommer tilbake!
Les siste om serien her >

Hageengelsk 
I hagestudiene mine trenger jeg stadig hjelp med engelske hagebegrep. I starten visste jeg ikke engang hva trillebår var på engelsk. Jeg pleier å bruke denne ordlisten fra Kew, som er veldig god. Litt synd at den ikke er søkbar, men så er også alt på en side, så da får man heller ty til Ctrl F
Se ordlisten her >

To gode lenker fra Unicef
Tips til takling av sorg i forbindelse med attentatene i Oslo og Utøya for barn og voksne >

Den værste sultkatastrofen på 60 år :(
Støtt du også!  >

Forurensing
Forurensingen treffer de som forurenser minst...
Les om forurensingen her >

Hagefugltellingen 2011, nye rekorder - and not all in a good way! :(
Les om fugletellingen her >



Hvordan få sommerfugler i hagen
Jeg er stadig på jakt etter mer sommerfugler i hagen. De gir et helt fantastisk intrykk der de vimsler lett fra blomst til blomst. Jeg blir alltid i godt humør av å se dem.
Les tips om hvordan få flere sommerfugler her >

Kommentarer