Nye hagebøker på ønskelisten

Ja ikke bare hagebøker dah. Jeg tilbragte et par timer i en bokhandel i dag. Elsker britiske bokhandlere da de er rimelige og kategoriserer litt bedre bøkene. Feks har denne egen western avdeling samt historiske fiction ala Downton abbey lignende saker. De har også gode priser. Samrlige bøker ikke på salg kostet 25 pund (fagbøker). Store gode stoler og ingen sure miner om man slo seg ned og leate en bok en times tid.
Her er dagens topp 7 liste:
1. Gardening at Longmeadow - Monty Don
Monty har haget denne hagen i 30 år og det er en sikkerhet og erfarenhet med info fra slike folk som virker særs forlokkende!

2. Garden designers at home - Noel Kingsbury
Denne boken var jeg skeptisk til, men for en perle. Utrolig masse deilige bilder, endel gode tips og designernes plantefavoritter og hvorfor.


3. The original River Cottage cookbook - Hugh Fearnley-Whittingstall
Denne har alle de tradisjonelle britiske og internationale rettene på en god og godt forklart måte og med sunne gode ingredienser.

4. Veg Patch - Mark Diacono
Denn er er også fra River cottage, som er en restaurant i England med lokal og økologisk mat. Hjemme har Hugh en vakker velfungerende kjøkkenhage og boken handler om dem begge!

5. Making a garden - Matthew Wilson
Matthew er morsom på Gardeners Question time, men skriver også godt og festlig. Dette er en handy bok med masse how to tips og masse enkle hagetegninger.

6. River Cottage Veg every day - Hugh Fearnley-Whittingstall
Denne TV serien der han kutter ut kjøtt totalt i noen måneder er virkelig bra. Masse av rettene virker veldig gode!

7. Wild designs - Katie Fjorde
Ta på brillene og les på bilde 2!! En skjønnlitterær bok om ei vanlig jente som mistet jobben og ble hagedesigner OG får stille hage på Chelsea Flower show. Hvilken lykke! Jeg har lest hagedesign noveller av Fjorde før og de er ikke magiske, men med rett tema er det verdt 7 pund, eller 3,5 pund som jeg gav ;)
Påskelektyre!



Kommentarer

Mari Anne sa…
Da er det vel egentlig bare å finne fram til Amazone eller noe sånt da...godt jeg ikke liker kokebøker, så slipper jeg unna litt billigere.
Lin sa…
Jah! Jeg håper å handle noen av dem på kindle og håper å spare litt på det!