Den vakre hagen Loseley Park

Tenk så flott å være fugl her!!!
Loseley house er et fantastisk hus daterer tilbake til 1600 tallet. Interiøret er helt fantastisk. Men det var jo ikke for interiøret jeg kom. :)
Det var hagen jeg var mest intressert i. Og som mange andre slike hager i England, så er de helt flate. Og da blir jo utfordringen stor på å lage interesse og høyde. Det hadde de klart her. For en gang skyld er dette en flat hage der de har brukt endel trær i grupper heller enn bare klatrestativer og hekker. Er jo hekker og! Både høye og lave hekker og vegger omkranser og deler opp hagen, men disse trærne vant meg hen!

Mange tusen kvadrat er vegget inn i denne hagen. Den har en rose hage med over 1000 roser, en druetunell, en urte / kjøkken hage, en gul hage, en hvit hage og en rosa, en kanal med vannliljer og en liten plantebutikk. :)
Ja også er  det selvsagt en gavebutikk.

Man kan også gifte seg i denne hagen/huset. Flaks for min mann at han allerede har giftet seg med meg... ellers hadde nok både vi, alle pengene våre og vennene våre måttet reise over.

Hagen er et studie i sterke diagonaler og focal points. Men også i denne hagen er det litt for mange. Jeg finner liksom ikke en naturlig vei og blir famlende rundt uten noe klart mål og må tulle rundt mange ganger før jeg er sikker på at jeg ikke har gått glipp av noe.
På den annen side så kan man jo si at nettopp dette er en styrke. Da får man jo se litt nytt hele tiden. Jeg må nok flere ganger tilbake!

Alle rosene i rosehagen hadde sterk duft og allerede på pakeringen kunne jeg lukte dem! Mange historiske, men også noen nye!

Hagen og huset ligger utenfor Guildford borte ved Farnham i Surrey. 19 minutters kjøring fra fine Shere. Jeg anbefaler minst 3 timer i denne hagen for å få med alt samt en pause med skikkelig engelsk te og scones. :)

Se bilder fra hagen her >

.

Kommentarer

Ranten sa…
Takk for titten! Disse flotte innleggene med alle de fine bildene fra England var i utgangspunktet grunnen til at jeg begynte å følge bloggen din :) God uke!
Lin sa…
Åhh så koselig å høre Ranten!
Jeg får skjelden kommentarer på dem, men fortsetter iallefall :)
Jeg er veldig glad i å lese fra hagereisene dine! Enda en fin hage!