Mer i drivhuset enn i drømmer

GOSH! Ja virkelig helt utrolig frodig inni drivhuset.
Jeg har nok en mistanke om at det er noen tyver på gang... Ennå jeg synes liksom jeg har vært så flink i år til lå knipe disse små skuddene som kalles tyver. De er utrolig rasktvoksende og i følge min bok skal de fjernes da de ikke produserer tomater, men jeg har bevis på det motsatte. Det var kanskje da jeg ble litt slepphent.

Her er bilde av drivhuset når jeg kom hjem i går!
Helt kaos både innvendig og utvendig! 
Så da må det jo ryddes, klippes, lukes og beskjæres!
Og da blir alt så meget bedre! Fortsatt litt kaos dah! :) Ja og ugresset i forgrunnen tilhøyre er altså utenfor drivhuset! Platting på utsiden er under planlegging så da blir det mindre rom for slike ville tilstander :)
Dette er et dårlig bilde tatt i løpefart i regn men disse ballene er altså såååå vakre. De har runde kronblader og laaange pollenbærere! Håper de står til jeg kommer hjem neste gang! Hun heter forresten Allium giganteum
Har du sett noe såå nydelig! Denne lille søte skal få lov å formere seg og bli maaaaange. Jeg elsker fargen!

Kommentarer

Ranten sa…
Fantastisk frodig i drivhuset ditt! Herlig :)Misunnelig jeg?! Kunne trengt et sted med tak med de skybruddene vi har vært utsatt for de siste dagene :) God uke!
Turid sa…
Fryktelig frodig og flott spør du meg :)
Å ørlitt ugress er da ikke noe å ta på vei for, pytt sann. Det tåler vi gale damer...
krepsemor sa…
He-he, det ser ut som de nesten velter ut døra :) Jeg har ikke drivhus ennå, det er under oppbygging igjen etterat jeg mistet mitt gamle i julen. Men jeg må si jeg gleder meg til neste år, for da kan jeg endelig ha tomater igjen :)
Tyving blir vel gjort mest for at de stjeler kraft fra planten. Det blir tomater der også, men hvis alle skal få utvikle seg så blir tomatene mindre, og de utvikler seg generelt dårligere!
Men de små er jo ekstra søte :)
Aina Strand sa…
En hel tomatjungel jo. Luksusproblem mener jeg ;-)
Har prøvd å stikke noen tyver i jorden i år, og de har blitt til egne søte tomatplanter med blomster på. Er spent på resultatet!