Oppakking - Handling i England

Ja så var man altså kommet hjem, om enn litt motvillig så iallefall med kofferten full av godsaker.  Hater å reise hjem, elsker å pakke opp! ;)  
Jeg har endel faste ting jeg handler med meg hjem. Det viktigste er nok pølsene :)
Mat er billig og veeeldig god kvalitet i England. Alle byer og villager har skikkelige slaktere, og når man har glemt å handle der, ja så har man alltids Marks and Spencer på Heathrow ;)
Den Cranberry osten er supergod!


Alle her tror nordmenn er skikkelig gode på pølser, men det er bare tull og tøys. Slike pølser du bare får på de to beste slakterene i Oslo er pølser du får på lokal supern i England og i Tyskland for den sakens skyld. De krydrer dem nok litt anderledes i England enn i Norge og ingrediensene er også noe anderledes. Også er det kjøtt i også ;)


Ja slik frakter jeg altså "løk og knoller" - in green hjem. I drikkeflasker. Jeg fjerner all jord, skyller godt i vann, pakker godt inn i tørkepapir, fukter og putter i nesten tette ikke klembare enheter. Så pakke det hele inn i klær også i kofferten som sjekkes inn. Har gått bra før, gikk fint i dag og! Nå står alle fint i potter under plantelys på planterommet.

Jeg har kjøpt Rootgrow i England før, men ikke denne som er for frø og løk. Man skal altså dysse denne soppen 1 cm under frøene. Altså først litt jord, så 1 gram sopp pr 9 cm potte, også 1 cm jord også frø eller løk oppå der. Når røttene treffer soppen danner de et sekundært rotsystem som guffer opp farten på vekst. Jeg har testet og det virker. Om all denne ekstra veksten gjør plantene mindre hardføre den første vinteren vites ikke... 

Disse er så søte. Kanskje 5 x 15 cm såbeger i hard plast. Kostet 8 kroner stykket. :) Mindre og mer hardføre enn mine kjøttdeigbakker som jeg vanligvis bruker. Det blir jo bare tull. Er jo altfor store og ender opp med 4 forskjellige frøslag som spirer forskjellig. Disse blir bedre tenker jeg!

Litt frø og knoller!

Min hoffleverandør av sengetøy og puter og nå også godlukt. Gosh det lukter fantastisk godt av denne Orange Grove. Som en varm sitrusduft... Den kommer min mann til å bli veeeeldig lei av! ;)

På Boots handler jeg alltid ett lass. Dette er lasset denne gangen. Alle vitaminer er Ta 3 betal for 2, så da MÅ man jo bare lesse på. Magnesium og Kalsium er bra for muskler og migrene, multivitaminer for poden og meg, håraminer og litt C. Disse deodorantene er de eneste som funker for meg og de koster litte! Tannkremen gjør tennnene mine faktisk hvitere og Paramolen er en paracetamol med et tilleggstoff som gjør en litt mer fornøyd særs 1 gang i måneden når alt er vondt og teit! :)

Denne tar litt tid å lage så jeg kjøper gjerne ett glass. Nyristet grovt brød, med rødløks chutney og varm Chevre på er en helt magisk kongekombo og vanlig publunsj der borte! Man får gjerne bakte grønnsaker til (Paprika, tomat, aubergine og squash)

Kommentarer

Åshild sa…
Det ser ut til at du har hatt en flott tur. Jeg vet at om vi drar til England, så skal jeg innom bloggen din først for å få tips.
Lin sa…
Åshild:
Ja det var en fantastisk tur!!!
:)