Hagen i juliskrud

Wow så mange flotte ting som skjer i hagen nå. Egentlig er det ikke noe flott her. Alt er kaos på grunn av "hard lanscaping" men om man tar med lupe, makrolinse og et kamerastativ, ja så er det mye fint å se!

Jeg er veldig picky når det gjelder Allium. Bildet av denne kommer ikke til sin rett. Dette er altså A. giganteum. Jeg synes nemlig at Alliumer skal ha avrundede kronblader (ikke spisse) og laaaange pollenbærere. Dette gjør at ballen får et feminint koselig utrykk heller enn de vanlig spiky A. aflautense. Jeg har dem også dah, de er abosolutt vakre. Men ikke som disse. Se flere bilder av dem lenger ned. 

Hmmm hvor har jeg fått disse fra mon tro. Husker ikke hva disse heter eller hvor jeg har dem fra.

Sommern er på hell og her er beviset. Svære kraftige solhatter på vei ut!

De er nesten vakrere nå enn når de er ute... nesten... 

Masse erteblomster her i år. Har buketter her og der!

Jeg har mistet så mange roser i år at jeg har mistet tellingen. Dette er nok Heritage kraftig redusert. 

Disse søte engelske Lavendel har jeg fått av fine Marianne i innflyttingsgave. Før var de 3 potter, nå fyller de et helt bedd sammen med allium

Ting skjker i drivhuset også

Etter regnet måtte jeg ut å ta mer bilder av giganteumen


Erteblomster med vanndråper på fant jeg også!


Alan Titchmarch holder stand. Også denne litt mindre i år enn vanlig. Rosene er dog så store som tallerker. 

En til av Mr. T  :)

Disse kongelysene løper som fasått i nabolaget. Det er egentlig litt fint for det binder alle hagene sammen. De sprer seg noe veldig og de fleste av oss synes de er søte selv om de er 2 meter høye :)
Ha en fortsatt knall sommer!!!!

Kommentarer

Turid sa…
Lekkert.
Makro er skikkelig greit etter en nesten 4 uker på ferie også ;)