Denbestetomatenjegharsmakt Award

Jeg har hatt tomater de siste 4 årene, de fleste har måttet tilbringe noen soldager i vinduskarmen for å se halveis ut som en tomat og ikke en gul plomme. I år sådde jeg Tigerella (fordi den ser kul ut) og Cherryen Sungold F1.

Tigerellaene er som forventet, ikke klare på ennå en stund, mens Sungold har forsynt meg med tomater lenge. Man skal knipe tyvene på denne, da går alt mye fortere.
Jeg vaket rundt tomatplantene i evigheter uten å se ei rød tomat, alle var orange, til slutt falt de ned på bakken. hmmm mystisk. Jeg plukket opp en som var fin i skallet, raste inn, skar den i biter og tok en smak. HIMMEL så søte tomater. De var knallgode.
Og om jeg hadde brukt hodet jeg ikke har, hadde jeg sikkert tenkt litt over tomatens navn. Sungold... hallo. Disse er altså gule, ikke røde :)
Hver gang vi har gjester, står gjestene å henger over tomatene, jeg sier værsegod og ikke mindre enn 4 ganger har gjester utbrutt; dette er de beste tomatene jeg noen gang har smakt. Uten oppfordring!

Så da har jeg nok bevis syns jeg. Jeg har kåret Sungold F1 til vinneren i Denbesttomatenjegharsmaktkonkuransen.


Kommentarer

Silja sa…
Sungold er definitivt vinneren hos meg også. Maksimal smak! :-o
Wenche sa…
Må bare istemme - helt enig med kåringen av den beste tomaten.

Jeg har sådd den i flere år og den er jo bare fantastisk søt og god. I våres tok jeg med en del av plantene som var til overs med på jobben og delte ut til kollegaene. Og alle som en har kommet tilbake og sagt at de tomatene var knallgode.

I tillegg til Sungold pleier jeg å så Gardener's Delight, også en knallgod Cherry-tomat - og den blir RØD :-)
FO - 2 sa…
Er helt enig.
Den aller beste tomaten som finnes.
Har dyrket tomater i flere år, og Sungold MÅ jeg ha hvert eneste år! :) Nam nam!