Kanskje verdens beste VinterHvitvin


Jeg poppet innom vinmonopolet her forleden og spurte etter en god hvitvin som var fyldig og søt/bløt. Vinmonopolmannen gikk bestemt bort og hentet ned en flaske fra hyllen. "Denne skal du ha" sa han, også gikk han.
Den var sirka 80,- dyrere enn jeg hadde tenkt, men siden han virket så sikker ble jeg nyskjerrig og kjøpte den.
Den var virkelig nydelig. Og den viser virkelig hvor utrolig forksjellige Rieslinger kan være. Fra det krispeste tørreste tørre, til dette nydelige bløte.
Jeg har blitt anbefalt Riesling til alt av mat, alt fra Sushi og reker, pinnekjøtt og Ribbe.

Jeg liker tørr tørr om sommern og søt og bløt på vintern.

Denne vinen var virkelig nydelig, slikemyk!

Vinen heter Ratzenberger Bacharacher Wolfshöhle Riesling Spätlese og koster 179,90
Les anmeldelse her >

Kommentarer

Snuffeldyret sa…
Jeg er også stoor fan av Spatlese viner. Du burde prøve Dr Brauneberger feks.
De er kanon på terrassen om sommeren også!
Lin sa…
Og tusen takk Snuffeldyret. Den er notert i listen over "skal prøve viner"!
pepperkverna sa…
Ja,ja. Når du sier det så. Må vel prøve den da! Takk for tipset! Hege
pepperkverna sa…
Ja,ja. Når du sier det så. Må vel prøve den da! Takk for tipset! Hege